Mat och soffaköp!

Idag har jag beställt min soffa! :) och lagt ut den jag har nu på blocket! Det blev den från EM. Superskön! Beställde en brun med divan istället för hörnsoffa :) sen ha jag lekt kock! Hah..
Testade göra en ny gratäng. I den hade jag blomkål, broccoli, kassler, scramble egg kryddor, matlagningsgrädde och ost!
Man kokar först grönsakerna så dom blir ganska mjuka, lägger dom i formen sen skivar man upp kasslern, strör över det, stek sedan ihop äggrörar och lägg i formen. Krydda med salt, svartpeppar, vitpeppar, häll över matlagningsgrädde och sist osten! In i ugnen tills grönsakerna är riktigt mjuka & osten fått en fin färg. Ca 200g :) voila!!! Smakade riktigt bra och nyttigt!


Kommentarer
Postat av: undrar

Har du gått i köks skola? Självlärd?

Svar: lärt mig lite av min pappa ;)
Viktoria Bergh

2013-03-04 @ 23:46:10
Postat av: Anonym

Du gör ju äggröra ofta, nyttigt och gott.
Scrambled eggs, heter det...:-) kanske sett för många menyer i Thailand...?

2013-03-05 @ 17:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0