en mini

Antingen så vet ni redan ganska mycket om detta äventyret, eller så har jag tråkiga läsare helt enkelt... har iaf samlat ihop den lilla lilla massan av frågor och besvarar dom glatt här:

Vad jobbar du som i Thailand och hur fick du jobbet? :)

svar: Jag jobbar på Grabbarna Grus på Bangla rd i Patong, jag är en biljettförsäljare som jobbar på stranden på dagarna då man glider omkring och snackar med folk om "öppen bar" som innebär 700baht för att få dricka hur mycket man vill mellan 22-00 :) Jobbet fick jag genom en bekant/vän som bor i samma stad som mig, hon var här och jobbade och tyckte att jag skulle dra ner så då snackade jag med säljchefen och fixade det på hemmaplan :)


Hej! du tränade väldigt mycket hemma i Sverige, tränar du något i Thailand eller tar du ett långt uppehåll medans du jobbar? :)

svar: I början så kände jag av rastlösheten som kom krypande och det blev lite löjliga övningar som plankan, sittups och armhävningar på stranden. Var även ute och joggade en dag, blev nog 4km i värmen men efter det har jag varit småförkyld hela tiden. :(


Saknar du inte din bästa vän?:(

svar: Mer än någonsin! hon är fan världens bästa tjej! ska bli så kul att få komma hem och börja hänga igen! :)


Hej Wictoria. Hur länge ska du vara borta? Jag saknar att se dig ute i nattlivet i Karlstad. Vad tycker du om nedläggningen av BMB?

svar: Jag flyger hem den 14e mars och landar i Stockholm runt 23 tiden. Kul att höra, har varit lite deppig över att missa dom sista kvällarna på Månen... men förhoppningsvis så kan en nyöppning i annan lokal få det att bli lika bra! 


hallå! jag ska till thailand,karon, om två veckor..planerar några turer till Patong, kan du ge förslag på lite bra resturanger och utestället? shoppingställen osv:)

svar: Hej! om du ska äta Thaimat så rekomenderar jag no.6 billigt, gott och du får maten snabbt, sen har du sviin bra pizza på East riktigt bra kebabpizza, Coyote är en mexikansk restaurang som ligger vid stranden och där finns det över 50 margaritas, riktigt mysigt att sitta med en margarita och käka mexikanskt!
Uteställen så tycker jag självklart Grabbarna Grus, alltid bra stämning och skön musik, Factory är en bra nattklubb med skön musik och mycket folk, Hollywood har grymt bra drag inne i nattklubben, väldigt stort, hög musik bra musik men nackdelen är alla vakter som inte tillåter dig att dansa lite för mkt, spilla lite eller ha kul överhuvudtaget. och alla thailändare också. Det är deras favorit ställe HOLLYWOOD. :) men annars så.
Otup är en nattmarknad som finns i Patong där kan du pruta. Att åka in till Phuket town är det mest värda för där hittar du dom bästa priserna. eller Bangkok då om du har möjlighet :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0