mejk me up

Fick frågan om hur jag sminkar mig och vad jag använder.

Concealer från MUS

Foundation Isadora med solskyddsfaktor 12 = bra för vintersolen. Har en vän som jobbar på Kicks och vet utantill vad produkterna innehåller och av de billigare märkena så är Isadora bäst, alltså innehåller minst skit.

Efter det har jag ett  transparant löspuder också från Isadora, för att matta ner foundation och få den att sitta på plats i ansiktet.

Shadear med vanligt solpuder från H&M där de behövs.

Läppenna använder jag nästan alltid. Melon från MUS

Mascara från MUS

Ögonbrynspensel och en brun/svart skugga till brynen! är det bästa

Olika ögonskuggor för olika tillfällen självklart mestadels skuggor från MUS och för att skuggan ska fästa bättre så är Eye Primer ett måste även den från MUS ofc.

Rouge från MUS varierar med ett ljus rosa och en violett/röd.

Kajal smokey från MUS en stooooor favorit! Cake Eyeliner från FACE

Som ni ser så är det mycket från MUS (MakeUpStore) men det är för att vi jobbade med det märket i skolan i slutet och det är så härliga pigment i deras skuggor!


lite sminkclose up.

Kommentarer
Postat av: marcheline

vad duktig du är

2012-01-02 @ 16:45:13
URL: http://xomarcheline.blogg.se/
Postat av: svar

tack :)

2012-01-02 @ 18:21:28
Postat av: mysan

förlåt men gud va vacker du är! såg bilder på dej i andra inlägg

2012-05-27 @ 19:06:23
URL: http://myedenvad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0