Hysterins nya år

Nyår närmar sig och hysterin drar långsamt igång.. Ska man resa iväg... Ska man gå all in? Fixa sig i timmar tills man aldrig sett bättre ut tycker man! Eller ska man ta en liten middag med trevligt sällskap, bojkotta och va hemma själv i badet med en bok och ett glas skumpa 00:00? Jag känner ju egentligen inte för att va deppig och ligga själv i badet på nyårsafton.. Men på något sätt vill man fly från den "perfekta" kvällen som är en start på något nytt.. Alltid en start för något bättre, större! Men så blir det ju aldrig. Att ta en sista minuten vore värdast! Men eftersom man jobbar som man gör så är ju det redan uteslutet :/ så vi får helt enkelt se hur det nya året ska firas in. Jag gissar på att jag kommer spontanshoppa, göra mig iordning i några timmar, äta god mat och dricka mig full. Och när klockan slår 00:00 så inser man att jag är fortfarande lika ensam som jag var 23:59, fortfarande inte kommit på mina livsplaner och vet att jag kommer vakna upp med en bakfylla. Men det är bara att ta det för vad det är. Ett nytt år med nya möjligheter... ;)


Kommentarer
Postat av: Olssons systerbrors son

Livet är som det är, du måste använda din kreativa hjärnan, få utlopp i en bok eller på nått sätt, så blir det roligare, ut med tankarna och tänk på att du är nästa nyfödd i livets bergh o dalbana. Nyårsafton är inte nått slut eller start, man är mitt i ett år, Kineser o andra har andra nyår. Röker man o slutar kan det va en nystart, till sist kommer guldregnet även över dig. Många bloggerskor, 18-25 är singlar, kan va att ni tänker för mycket på framtiden, tror att prinsen måste komma, tyvärr passar inte vem som helst till en prinsessa med tankebanor härs o tvärs, du måste vänta på en man med bra värderingar o no kvinnohat, som inte är svartsjuk eller har äganderätt på sin partner m.m.

2012-12-13 @ 23:41:08
Postat av: Sis

Själv tänker jag jobba. Nyår är överskattat

2012-12-14 @ 03:35:50
Postat av: Osmart

I love sis. Rena raka rör.

2012-12-14 @ 15:02:38
Postat av: Pia

Jag tänker fira in det med en vän iklädd mysdress. Nyårsafton är inte som det en gång var. Fotar kanske lite fyverkerier och bara tar det lugnt. Skönt att slippa den hysterin som du talar om. :)

Svar: ja perfekt de :D
Viktoria Bergh

2012-12-17 @ 16:09:44
URL: http://piasblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0