Vicki som PT

Victoria kom hit på eftermiddagen och skulle köra ett träningspass med mig! Vi började med en joggingrunda på 1-2km och sen introducerade hon träningsformen TABATA som är väldigt effektiv. Du kan utföra det via konditionsövningar så som löpning, hopprep, cykel eller liknande men också som styrkeövningar i en muskelgrupp eller flera. Så som cirkelträning. Tabata är maximalintensiva 20 sekunders intervaller med 10 sekunders vila som upprepas 8 gånger. Ett set tar 4minuter och efter det så ska man vila i 1-2 minuter för att sedan köra igen på tex en annan övning på samma muskelgrupp. Vi körde cirkel träning med först benböj i ett set och sedan växlande utfallsteg i hopp i andra set. övningar för lår och rumpa alltså. Efter det körde vi triceps i ett set och brösmusklerna i ett annat
set (breda armhävningar). Sen blev det Plankan i ett set och situps i sista set. Mellan varje set vilar du alltså i 1-2min. Och du ska ta i maximalt i alla set! Det var sviiiin jobbigt men effektivt! Och det finns en råbra app som håller koll på tiden och räknar ner! Den kan man ladda ner gratis och heter Tabata timer :) vi kämpade på bra i regnet och jag kommer få goooo träningsvärk imorgon! Så ladda ner appen och lycka till!! :)
Blev en varm dusch efter och tacos! Det var jag värd;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0