MAKEUP ME

Åkte till Ikea med skolan för att göra iordning det sista inför modeshowen imorgon. Ska bli kul :)

 

När jag kom hem skulle

När basen är lagd så la jag på primer på hela ögonlocket för att ögonskuggan ska få sitt rätta pigment och för att det ska sitta bättre. funkar ungefär som klister.

sen lägger jag den skuggan som jag vill ha mest fokus på i sminkningen sen. alltså i detta fallet metal cherry skuggan från MUS. jobba alltid på båda ögonen stegvis

sen la jag MUS matt svarta skugga längst ut och mötte upp med den andra.

Skugga sedan ihop skuggorna och uppåt mot ögonbrynet för att få den mjuka känslan i sminkningen

lägg på highlight högst upp vid ögonbrynet sen för att få lyftet

eyeliner

röd kajal ( läpp penna )

rouge och shading..för att få fram kindbenet, och highlight på kindbenet!

har ju även lagt skugga under ögat för att få helheten.

resultat :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för att du visade. Du verkar jätteduktig. Har du fler sminktips får du gärna visa dem med.



Jag hoppas att du får en bra dag!

2011-03-12 @ 11:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0