för er som inte visste

Jag älskar ju att laga mat! och nu hade jag lite extra tid..
därför bestämde jag mig för att göra en wok gryta av dom ingredienserna jag hade att jobba med.



När jag lagar mat går jag SÄLLAN efter recept.. eftersom jag tycker att recepten aldrig är så bra som man vill ha det men det kan vara en fingervisning.
Denna gången körde jag på fri hand! första woken jag någonsin gör dessutom!

stek kycklingfilé i olja
släng i de grönsaker du önskar
denna gången var det:
röd chili
paprika gul&röd
och lite handplock ur en burk wok grönsaker..kastanj,mini morötter,bambuskott osv...
lite kokosmjölk
en skvätt grädde
lite av red curry mix (konservburk)
sweet chilisås
en skvätt av thailändsk soya
sambal oelek
vitlöksklyfta
cayennepeppar
salt
svartpeppar
paprika krydda
lökpulver

och koka upp jasminris!

VOIIIILAAAAAAA fuck vad gott.. (VARNING FÖR KRYDDSTARKT)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0