fråga - svar

Fått någon fråga om vad jag har för bas när jag sminkar mig märke osv..

* När jag har sminkat i skolan så är det Makeup stores produkter som vi använder oss av och beroende på vilken typ av sminkning vi ska göra så spelar ju även basen roll.
Tex när vi gjorde fottosession så hade vi Studio foundation.  Är det vardagsmakeup kör man på en lättare foundation osv.

Men vanligtvis så brukar jag inte ha någon foundation utan jag kör på en färgad dagkräm och då är det concealer ( som man alltid brukar ha ) dagkrämen, löspuder, ett matt puder och rouge.

Så om jag inte har sminkat mig i skolan med MUS produkter så har jag ingen speciell foundation utan en tonad dagkräm. funkar utmärkt när man fortfarande har lite färg kvar i ansiktet! :)


studiofoundation
 Lite torr om läpparna och en gammal finne mellan ögonen.. men vad fan gör det?  ingen är perfekt! kom ihåg det


Kommentarer
Postat av: Anonym

vart köper man sånna och vart kostar dom? :) dagcremerna alltså! svara gärna i ett inlägg så jag inte måste leta bland kommentarer ;)

2010-09-12 @ 15:20:35
Postat av: Anonym

kanske en frågestund om makeup?

2010-09-12 @ 15:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0