Medicinering

Har haft ont under bröstet/revben på vänster sida i några dagar nu. Men det börjar bli värre och det gör ont när jag tar djupa andetag och när jag vrider mig eller liksom försöker ta mig upp ur sängen .. Först trodde jag att de kunde vara lungsäcksinflammation då jag fick lite olika tips.. Men efter att ha ringt sjukvårdsupplysningen så är det muskeln som antingen är inflammerade på den sidan, eller så är det en överansträngning typ. Kommer få äta lite diklofenak nu iaf och se om det blir bättre!


Kommentarer
Postat av: Tips

Ibrufen är bra mot inflammationer, om du har för lite på dig o svettas på jobbet, och sen det blåser drar vissa muskler ihop sig så man inte kan andas. Gå o kolla blodtryck o hjärta om det fortsätter o lyft inte sängar o annat, det finns säkert hjälpsamma people. Prova med muskelkräm av Ibrufen eller Voltaren på stället. Paraflexkomb kan du få av doktorn om du inte kan röra dig. Nexcare är en påse man lägger i mikron, efter en minut lägger du den på stället, finns på Apoteket. Som sagt ha inte bar hud på magge eller rygg när du jobbar dig svettig ute.

2012-09-14 @ 00:58:00
Postat av: Anonym

Det låter som en inflamation :) Ta de lite lungt från jobb och ttäning och ät ipren så blir det bättre :)

2012-09-14 @ 14:59:02
Postat av: Caroline

jag hade exakt samma inflammation som du har nu får några månader sen! Då tog jag värktabletter och smorde även in muskeln med voltaren-gelen... Värken var borta på ett dygn! helt otrolig skön känsla! :)

2012-09-14 @ 16:37:27
Postat av: Julia

Hej viktoria! inte för att göra dig nervös nu men jag skulle tipsa dig att INTE äta diflofenak för min pappas arbetskamrat har förut jobbat inom medicinering och den tablett är egentligen rena giftet för kroppen, så för att ta hand om dig själv så försök hitta något annat. Kanske som den ovanför tipsar! krya på dig! :) / Julia 18år

2012-09-14 @ 16:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0