thai mat

Idag så bestämde jag mig för att få in lite thaikänsla här i hemmet, detta i form av matlagning! en av mina små passioner.. Har ju köpt på mig riktig thailändsk currypaste. testade att göra en maträtt på min red curry paste.
Detta behöver du! plus kyckling såklart ;) 
bambuskott
redcurry paste
kokosmjölk
vitlök
lime
socker
salt
röd chili
fisksås
 
Egentligen ska man ha limeblad och basilika blad men det hade dom inte på affären, så jag improviserade med färskpressad lime.
 
Stek kycklingen,
häll i kokosmjölken
och 2-3 matskedar currypaste
hacka upp chilin och antingen garnerar man med chilin eller har den direkt i. ett tips är att ta ur kärnorna annars kan det bli väldigt starkt..beroende på hur man vill ha den.
skär upp bambuskotten och häll i.
ta även i 1matsked fisksås
pressa í vitlök och lime och salta. låt koka ihop ett tag och sen är det klart!
 
Jag hade riktiga ris nudlar till..blir mer thai känsla, går självklart att ha ris till eller vanliga nudlar!
THAAAAAAAAAAAIMAT
 
 
hah upplägget blev lite jing och jang..
blir fin matlåda imorgon det :)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mums det där ser riktigt gott ut! Ska nog handla lite i morgon och testa detta till fredagsmyset:)!

2012-10-04 @ 21:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0