RECEPT KÖTTFÄRSSÅS!

Var ute och gick i skogen i 45min förut och lyssnade på Melissa horn<3 så skönt att bara få komma ut och njuta av det man har. hämta energi=)
åkte iväg och handlade lite mat, och jag fick göra min köttfärssås speciaaaal! Fruktansvärt god!!!
nötfärs
1 halv gul lök
1 köttbuljong tärning
1 förpackning krossad tomater
1 pressad vitlök
1 msk sambal oelek
svartpeppar
salt
paprika krydda
chili krydda
lökpulver
ca 1dl vatten
ketchup
chilisås
soy
Jag läser inte av recept mått men detta är ett ungefär på det jag har i, sen så tar man ju i lite efter smak också :) man känner vad som behövs mer av.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du borde bli kock!=)

2011-03-13 @ 22:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0