fråga,svara

Postat av: Lotta

Min vän,Elitidrottsmannen, säger att GI inte är bra om man tränar mycket. Då behövs kolhydraterna, så se upp och ta det försiktigt bara. Ha det bra på träningen!


SVAR:


Jag är väl medveten om att kroppen behöver kolhydrater speciellt för oss som tränar mycket.
MEN GI innebär att du ska få en balans med blodsockret och med snabba kolhydrater som pasta,potatis och ris så får du en mer negativ effekt än om man jämför med de långsamma kolhydraterna.. det finns kolhydrater i nästan allt du stoppar i dig.Sallad,youghurt,frukt osv osv... ah ni förstår..
Genom att äta mindre kolhydrater så tvingar man kroppen till att ta utav kroppens egna fett, men visst kolhydraterna som man inte får i sig bidrar ju till att snabbare få mjölksyra i musklerna osv men som sagt så är detta inte lika extremt som det låter :) LÅNG FÖRKLARING!

:)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Du verkar insatt och det glädjer mig! Nu kan jag vara lugn. :) Ha en bra kväll!

2011-06-28 @ 23:49:18
Postat av: Moa

Orka hålla på med vikten och olika metoder när man är 18/19 år gammal. lev livet istället och njut av allt.

2011-06-29 @ 14:54:41
Postat av: Svar

Jag gör inte det här för att gå ner i vikt bara. Har aldrig kollat på vågen men detta är en utmaning för mig själv och spännande att få testa på nya maträtter och bättre mat för den delen. Det är många som deffar och äter mest proteiner. :-)

2011-06-29 @ 20:51:06
Postat av: Anonym

Och orka bry sig om hur andra vill leva sina liv. :)

2011-06-30 @ 16:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0