nya tider nu;)

Idag är det meningen att öppna första luckan i chokladkalendern..
Men den traditionen har dött,


  Det var ett år här då jag verkligen hade längtat tills kalendrarna skulle släppas! och jag visste att det inte fanns någon bättre choklad än just den som fanns bakom alla luckorna..
 som man var TVUNGEN att öppna dag för dag (men aldrig lyckades med) 
jag köpte den efterlängtade och öppnade ruta 1. 
 STOR besvikelse..
började fundera på om dom hade bytt ut chokladen? eller om det hade kommit ut andra versioner?..
sen dess har jag aldrig brytt mig om att äta chokladen dag för dag ur den där kalendern.

Nu på senare år, så inser jag att det kanske var själva idén med att få en bit per dag när man var liten som gjorde det gott & mysigt att få öppna kalendern. och därför chokladen smakade underbart.
men nu får jag ju choklad när jag vill? och den är godare dessutom;)
så jag unnar mig hellre en marabou en gång i veckan! det är äkta grejer det




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0