favvomaträtten på g




Har varit på staden och köpt en julklapp iaf. ska plugga nu.
Tänkte dela med mig av min favvo maträtt igen, har lagt upp den i tidigare inlägg men eftersom jag har fått fler hungriga läsare så ska ni få receptet igen! enjoy

Viktorias favorit, Kinagryta

1kg räkor

2 msk margarin
3 tsk curry
1 tsk stark paprika pulver
1 pressad vitlöksklyfta
1 dl äppelcider
3dl grädde
1 röd paprika+ 1 grön paprika
2 bananer
1 burk krossad anannas

Koka ris,
Fräs margarin häll ner i en gryta tillsammans med curry, paprikapulver, vitlök, häll på cider & grädde koka 5 min. Skölj strimla paprikan, häll i låt puttra 5 min.
Skiva banan, blanda ner banan, anannas & räkor i såsen, puttra tills det blir varmt, krydda!  

passar bra med vitlöksbröd till och cider :)
Smaklig Måltid!




Kommentarer
Postat av: lina

mm detta tror jag ska kirra imorn!! verkar sjukt gott! förresten har jag tagit bort min blogg nu haha den va så tråkig :) puss!

2009-12-14 @ 18:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0